Θησαύρισμα ἰδεῶν καί ἀναφορῶν γιά τήν Ὀρθοδοξία καί τόν Ἑλληνισμό

Υποβάθμιση της Θεοπνευστίας της Αγίας Γραφής

agia grafh 01


« βαβυλώνεια αχμαλωσία τς θεολογίας στν “νεοορθοδοξία”, στν “μεταπατερικ” θεολογία, στν σύγχρονο νικολαϊτισμ κα στν ριστερόστροφο θεολογικ στοχασμ τν τελευταίων χρόνων».

λα χουν σημασία μέσα στν γ. Γραφή. σφαλς τ περιεχόμενο, σαφς κα διατύπωση κα κανένας δν δικαιοται ν αθαιρετε οτε στ να οτε στ λλο νομίζοντας τι τσι καλύτερα θ φανε θεία λήθεια.

. Δυστυχς μως νεοορθοδοξία κα μεταπατερικς θεολογικς λόγος συνεχίζουν ν φυτεύουν προσωπικς πόψεις στ γεγονς τς ρθοδόξου κκλησίας σ συνέδρια κα δημοσιεύσεις τους. « κκλησία, λέγουν, εναι νας μεγάλος ποταμς ζως κα δυνάμεως. Ν χαρομε τν λευθερία κα τ ζω κα νας τν λλο…» Χαίρω πολύ! «Τάδε φη» πρόσφατα εσηγητς Συνεδρίου. λλο ποταμς μως κι λλο χείμαρρος. κκλησία δν εναι οτε θολς χείμαρρος οτε «φρέαρ συντετριμμένον» κα κενο, τ ποο πρέπει ν προσέξουμε, εναι πς κκλησία μας δρ κα κινεται πέναντι στ θεο λόγο.

. Ξέρουμε τν λήθεια τι κάθε συγγραφέας τς γίας Γραφς διατηρε τ φος του κα τν προσωπικότητά του. λλ κα κκλησία μας αἰῶνες τώρα διατηρε μ πέραντο σεβασμ πάνω στν γία Τράπεζα κα τν καρδιά της «πάντα τ ρήματα τατα», πως κα Παναγία μας (Λουκ. β´ 51).

. τσι κριβς κινεται κκλησία κα μετ μέσα στος αἰῶνες προσέχοντας τ διατύπωση κα διαχωρίζοντας:

τ μοιούσιος π τ μοούσιος

τ γεννητς π τ γενητς

τ filioque στ Σύμβολο τς Πίστεως.

Κι χι μόνο ατά. λλά:

. Αἰῶνες τώρα χρησιμοποιε τ κείμενο τς Κωνσταντινουπόλεως τς Κ. Διαθήκης, στω κι ν χει κάποια ρθογραφικ σφάλματα.

1700 χρόνια δν λλάζει τ γλσσα τς θείας Λειτουργίας.

Χρησιμοποιε τν μετάφραση τν Οβ΄, στω κι ν τ Μασωριτικ κάποτε λέγει λλα, διότι σέβεται τ θεοπνευστία τς μεταφράσεως κα δν φήνει περιθώρια σ αρετικος κροβατισμούς. Κα δικαιώνεται τελικά, διότι τ κείμενα το Κουμράν συμφωνον περισσότερο μ τος οβ΄ παρ μ τ μασωριτικό.

. Εναι λοιπν πολ τολμηρ ν σχετικοποιήσουμε τν ννοια τς θεοπνευστίας τς γίας Γραφς ποτάσσοντας ατ στν προσωπικ ποψη, στν πολιτικ νάγκη, σ μία νοσηρ περ ρωτος διδασκαλία το σύγχρονου νικολαϊτισμο, στν στορία τς ποχς κα στς κομματικς σπουδαστικς προϋποθέσεις νς κάστου θεολόγου.

. λλαγές, δηλ. οκονομία, μπορε ν κάνει μόνο γία Γραφή, ο γιοι πόστολοι κα κκλησία μ τ συμφωνία τν Πατέρων. γία Γραφ κα κκλησία ρμηνεύουν τν γ. Γραφή.

. Οκονομία μως δν σημαίνει παραβίαση π οδεν το Κανόνος τς γ. Γραφς κατοχυρωμένου οκουμενικς κα συνοδικς κα μ τν ποο πορεύεται αἰῶνες τώρα ρθόδοξη κκλησία. Κανόνας τς γίας Γραφς παραβίαστος σημαίνει μετάβλητος ριθμς τν βιβλίων, ναλλοίωτο τ περιεχόμενό τους κα πείραχτη διατύπωσή τους. Διαφορετικ θ γίνουμε προτεστάντες μ πολλς παραφυάδες κα ρμηνεες φαιρώντας κόμη κα δεκάδα βιβλίων π τν γ. Γραφή.

. χουμε ποτ κούσει γιατί Εαγγελιστς γιος Λουκς δν ναφέρει τν προσκύνηση τν Μάγων; Λοιπόν, ς τ κούσουμε: Εαγγελιστς Λουκς δν ναφέρει τος τρες Μάγους γι ν μ τονίσει τν εσέβεια τς ριστοκρατίας !!! Ατ λέχθη σ Πανελλήνιο Συνέδριο, πρόσφατα, π θεολόγο εσηγητ κα διευθυντ θεολογικο γνωστο περιοδικο. Τ ρώτημα μως τώρα εναι, γιατί ναφέρει τν προσκύνηση τν μάγων Εαγγελιστς Ματθαος (Ματθ. β´ 1); Προφανς, σύμφωνα μ τ παραπάνω σκεπτικό, γι ν «τονίσει» τν εσέβεια τς ριστοκρατικς τάξεως !!! Δηλ. πάλη τν τάξεων καλ κρατε.

. χουμε κούσει γι τν «σφήνα» το Μελχισεδέκ; Πς δηλ. παρεισέφρυσε τ σχεδν «μυθικ» ατ πρόσωπο στ διήγηση τς Παλαις Διαθήκης; Ναί, εναι νεξήγητο! Κα ατ λέχθη, χωρς ν γίνει καμμία ναφορ στν Μεγάλο ρχιερέα Χριστό, το ποίου προτύπωση ποτελε Μελχισεδέκ, «βασιλες Σαλμ» κα στν ποο προσέφερε θυσία Πατριάρχης βραάμ, κριβς γι ν φανερωθε περοχ τς Μοναδικς κα νεπανάληπτης ρχιερωσύνης το Κυρίου μας (βρ. κεφ. ζ´)

. χουμε κούσει τι Θες λλις μιλε στν Κινέζο, λλις στν σιάτη, διαφορετικ στν φρικαν κα στν Σημίτη, νάλογα μ τ κοσμοείδωλο το λαο κα τς ποχς; Δηλ. λέχθη, τι Θες λέγει λήθειες κα νοήματα, γενικά, κα διατύπωση διαφέρει νάλογα μ τ λαό. Πχ. στος σημίτες Χριστς μιλε μ παραβολές, γιατί τσι καταλάβαιναν κα θυμόντουσαν καλύτερα, μις κα εχαν στεγαν μνήμη. Στος λληνες λλις θ μιλοσε, φιλοσοφικά. Νά, πόστολος Παλος δν επε παραβολς στν Πνύκα…

. ρωτήματα πο νακύπτουν: Πόσο διαφορετικ θ μποροσε ν ταν διατύπωση τν Δέκα ντολν παραδείγματος χάριν π φυλ σ φυλή; διήγηση τς Δημιουργίας κα τς πτώσεως τν πρωτοπλάστων, Κατακλυσμός, καταστροφ τν Σοδόμων κα τν Γομόρρων, Πύργος τς Βαβέλ, στορία το ωνά, πς λλις θ μποροσαν ν διατυπωθον;

. Μπορομε μ ποθέσεις ν κάνουμε θεολογία, ρμηνεία κα μετάφραση τν ερν κειμένων, κόβοντας κα ράβοντας γεγονότα, λόγους, ρήματα κα διατυπώσεις, τ στιγμ πο λα ατ τς Π. Διαθήκης ναφέρονται ατούσια κα στν Καιν Διαθήκη δι στόματος μάλιστα το Κυρίου; Δν θ μς τ ξεκαθάριζε τ πράγματα Κύριος, ν ταν διαφορετικά; Μπορομε μες ν βάζουμε τέτοιες συντεταγμένες χώρου κα χρόνου σον φορ στν διατύπωση στν θάνατο λόγο το Θεο;

. διατύπωση δηλαδ δν μπεριέχεται μέσα στ Θεοπνευστία τς Βίβλου; Μπορομε ν αθαιρετομε κα ν γείρουμε διαφορετικς νδεχομένως διηγήσεις κατ τόπους; Τότε:

Γιατί ο Προφτες λένε: «Τάδε λέγει Κύριος…»;

Γιατί Χριστς μς λέγει στν παραβολ το Πλουσίου κα το Λαζάρου τι κάτω στ γ χουμε τότε– τν Μωσέα κα τος προφτες; (Λουκ. ιϛ´ 29-31)

Γιατί περιχαρς ναφωνε Φίλιππος στν Ναθαναλ τι «ν γραψε Μωυσς ν τ Νόμ κα ο Προφτες, ερήκαμεν, ησον…;» (ωάν. α´46)

Γιατί στν πλούσιο νεανίσκο Χριστς λέγει ν φαρμόσει τς ντολς το Νόμου; (Ματθ. ιθ´ 17-19)

Γιατί Χριστς μς λέγει τι δν καταργε τν νόμο κα τος προφτες, λλ τος συμπληρώνει κα τι «ἰῶτα ν κα μία κεραία ο μ παρέλθ π το νόμου ως ν πάντα γένηται» (Ματθ. ε´ 17-19) κα τι « ορανς κα γ παρελεύσονται, ο δ λόγοι μου ο μ παρέλθωσι;» (Ματθ. κδ´35);

. διος Χριστς δν λέγει τι θ πρέπει ο μαθητές του ν πνε σ λο τν κόσμο κα ν μαθητεύσουν «πάντα τ θνη διδάσκοντες ατος πάντα σα νετειλάμην μν;» Μάλιστα «βαπτίζοντες ατος ες τ νομα το Πατρς κα το Υο κα το γ. Πνεύματος» (Ματθ. κη´ 18-20).

. ν ο παραβολς ταν κατάλληλες μόνο γι τος βραίους, τί λλο θ βάλουμε στ θέση τους μιλώντας στος διαφόρους βορείους κα νοτίους, δυτικος κα νατολικος λαούς; Κι μως. Μ βάση ατς τς παραβολς κα τς ντολς γραψαν ο λληνες Πατέρες τς κκλησίας ραιότατες μιλίες κα λκύονται στν πίστη σήμερα λευκς ψυχς «τοιμες πρς θερισμν δη» κα λόκληρες φυλς νεβαίνουν στν οραν στς εραποστολικς κκλησίες σ λα τ μήκη κα τ πλάτη τς γς.

. Τί νόημα χει τότε λόγος «σήμερον ἐὰν τς φωνς ατο κούσητε, μ σκληρύνητε τς καρδίας μν ς ν τ παραπικρασμ»… στν ρημο «που ο πατέρες σας πο δν κουσαν τν φωνν το Πατρς τν δι το Μωϋσέως κφερομένην κα φησαν τ πτώματά τους κε π τόπου…» (βρ. γ´ 15);

. λέχθη τι Παλος στν θήνα δν επε παραβολές. Σωστό. λλ Παλος δν μιλοσε ποτ κα πουθεν μ παραβολές. ξ λλου κανε , τι κριβς το επε Κύριος στ Δαμασκό: «ν βαστάξει τ νομα το Χριστο κα ν κηρύξει μετάνοια σ λα τ θνη» (Πράξ. θ´15 & ιζ´ 30).

. Μ λλα λόγια σμικραίνουμε πολ τν ννοια τς θεοπνευστίας τς γίας Γραφς, μ τ θεωρία κα τ δεολόγημα, τι Θες λέγει μ τν κτιστη χάρη του κάποιες λήθειες, νοήματα, στος προφτες κα ατο διαλέγουν τν ποια διατύπωση. Πόση χαλαρότητα κα διοτροπία μπορε ν χωρέσει ραγε ατ θέση! Ν αθαιρετε δηλ. καθένας ξεκινώντας λλος π πολιτικς προσωπικς κα λλος π κοινωνικς φετηρίες κα προϋποθέσεις…

. θεοπνευστία εναι μπνευση, εναι μως κα πιστασία, γι ατ γία Γραφ δν χει ντιφάσεις. μπνευση κα πιστασία φορον κα στ δύο: στ περιεχόμενο κα στ διατύπωση. Γι ατ δν κατήργησε Χριστς τ παλαιά, λλ τ συμπλήρωσε. Γι ατ κα Καιν διαθήκη δέχεται τ τς Παλαις τσι κριβς, πως γράφτηκαν κα χουμε τν παλήθευση τν προφητειν.

. διος Χριστς λέγει τι «Μωϋσς περ μο γραψεν» (ωάν. ε´46). Γι ατ σα εναι λληγορούμενα μς τ λέγει (Γαλ. δ´ 21-26) κα σα καταργονται πάλι Γραφή μας τ λέγει (Β´ Κορ. γ´ 7, 14) κα (βρ. η´13).

. σφαλς κα δν γκυβωτίζεται Θες σ μία νθρώπινη λαλιά, διότι εναι ξυτέρα κα πλατυτέρα κα νωτέρα κα βαθυτέρα τς φωνς Του νέργεια, λλ ποτ δν παραθεωρεται διατυπωθεσα ν γί Πνεύματι φων το Θεο.

. Τί λέγει Πέτρος; «τι ο προφται, γιοι νθρωποι, π γίου πνεύματος φερόμενοι λάλησαν…», χι μόνο μαθαν μέσα τους μυστικά, λλ κα «λάλησαν» (Α´ Πέτρ. α´ 10 & Β´ Πέτρ. α´21).

. Τί λέγουν ο μαθητς στν Χριστό; «ρήματα ζως αωνίου χεις» (ωάν. ϛ´ 68). Κα Χριστός: « λόγος σς λήθεια στ» (ωάν. ιζ´ 17), χι μόνο νος, τ νοήματα, λλ κα λόγος.

. Μπορε σφαλς πόστολος Παλος ν χρησιμοποιε τος θύραθεν ποιητές, μπορε γιος ωάννης θεολόγος ν χρησιμοποιε φιλοσοφικος ρους γι τν Υἱὸ κα Λόγο το Θεο, ποτ μως δν παραθεωρον τν θάνατο λόγο το Χριστο κα δν τν παραχαράσσουν κα δν τν ξεχνον μ μία δθεν δυναμικ ρμηνεία.

. Μάλιστα Παλος θεωρε παραίτητο κα τ λέγει, τ γνωστ λόγιο το Χριστο πο δν μπεριέχεται στν π το ρους μιλία το Κυρίου κατ λέξιν: «μακάριόν στι διδόναι μλλον λαμβάνειν» (Πράξ. κ΄ 35). Δν φταναν δηλ. λα τ λλα περ λεημοσύνης πο μς λέγει Χριστς στν π το ρους μιλία Του; Κι μως χρειαζόταν κι ατ κριβς τσι διατυπωμένο π τν Παλο!!!

. π. Παλος πίσης παραδίδει κριβς τ Μυστήριον τς Θείας Κοινωνίας πο παρέλαβε (Α´ Κορ. ιβ´23-32) κα π. Πέτρος μς μιλε πακριβς γι τν Μεταμόρφωση κα τς φωνς το Πατρς πο κουσαν ο ατόπτες κα ατήκοοι μάρτυρες μαθητές. (Β´ Πέτρ. α´16-19). Ατ δν λλάζουν ποτέ. Οτε τ εδη τς θείας Εχαριστίας, οτε τ λόγια, οτε λόγος το Πατρς στ βάπτιση κα τ Μεταμόρφωση.

. Γι ν καταλάβουμε τν ξία κα τς διατυπώσεως κα τν ννοια τς θεοπνευστίας θ ναφέρουμε μερικ παραδείγματα:

- Τ «μν λέγω σοι, σήμερον μετ μο ση ν τ παραδείσ», λλάζει τελείως κα μάλιστα κατ τρόπο χιλιαστικό, π μία πλ κα μόνο μετάθεση το κόμματος (Λουκ. κγ´ 43).

– Τ διο κα στν ρχ το Εαγγελίου το ωάννου: να ἰῶτα πο βάζουν ο χιλιαστς στ «Θες ν λόγος» κα τ μεταβάλλουν σ «θεος», προσδίδεται πλ θεϊκότητα κα χι θεότητα στν Χριστό μας (ωάν. α´1).

– « Κύριός μου κα Θεός μου» το Θωμ, γίνεται πλ πιφώνημα, «θε κα Κύριε», γι τος αρετικούς, ν φαιρέσουμε τν ντωνυμία «ατ» (ωάν. κ´ 28).

κόμη κα θέση τν κειμένων παίζει τ ρόλο της: (ω. κ´ 28), « Κύριός μου κα Θεός μου», (Πράξ. κ´ 28): «Τν κκλησίαν περιεποιήσατο Θες δι το τιμίου του αματος». χουμε δ δύο ξιολογότατα ρητ γι τν θεότητα το Χριστο.

Παλος λέγει τι δν βάπτισε οδένα, μέσως μως στ συνέχεια τ πιστατον γιο Πνεμα το πενθυμίζει κα λέγει, «βάπτισα κα τν Στεφαν οκον» (Α´ Κορ. α´15-16).

. Τώρα λοιπν κρατμε στ χέρια τν γ. Γραφή. Τί προτείνουμε στος χριστιανούς: ν δέχονται τ διατύπωση χι. Ν δέχονται ναλλακτικς ρμηνεες; Ν ατοσχεδιάζουν; Μήπως ο ερες χουν τ δικαίωμα τς ναλλακτικς χρήσεως; Καταλαβαίνουμε λοιπν τι μπαίνουμε σ να φαλο κα διέξοδο κυκεώνα προστεσταντικς νοοτροπίας κα πρακτικς;

. Ναί, εναι κκλησία ζωντανς ποταμς δυνάμεως κα λευθερίας. Ποικίλα κα διάφορα τ χαρίσματα κα ο διακονίες μέσα στν κκλησία κα δύναμη το Θεο τς γάπης κα τς Μετανοίας δύναται «ν γείρει π γς πτωχ κα π κοπρίας ν νυψο πένητα», λλ χουμε κα μία τρομερ εθύνη γι τν παράδοση. γιος Μάρκος Εγενικς ζητε ν στοιχήσουμε ο πάντες στν παράδοση τν 8 πρώτων αώνων κα τν 7 γίων οκουμενικν συνόδων κα ν μ προσθέσουμε τίποτε σ σα θέσπισαν ο πατέρες: Τί λέμε στ Συνοδικό τς Κυριακς τς ρθοδοξίας «πόμενοι τος γίοις Πατράσιν;»

“Ο Προφται ς εδον, ο πόστολοι ς δίδαξαν, κκλησία ς παρέλαβεν, ο Διδάσκαλοι ς δογμάτισαν, Οκουμένη ς συμπεφώνηκεν, χάρις ς λαμψεν, λήθεια ς ποδέδεικται, τ ψεδος ς πελήλαται, σοφία ς παρρησιάσατο, Χριστς ς βράβευσεν. Οτω φρονομεν, οτω λαλομεν, οτω κηρύσσομεν Χριστν τν ληθινν Θεν μν. Ατη πίστις τν ποστόλων, ατη πίστις τν Πατέρων, ατη πίστις τν ρθοδόξων, ατη πίστις τν Οκουμένην στήριξεν».

. Τί λέγει πίσης θεος λόγος: «π τίνα πιβλέψω ε μ π τν ταπεινν κα σύχιον κα τρέμοντα τος λόγους μου» (σ. ξϛ´ 2).

. Τί επε Θες στν ερ Αγουστίνο: «Πάρε κα διάβασε»!

. Τί λέγει γιος Γρηγόριος Θεολόγος; «Ε βούλει θεολόγος γενέσθαι κα τς Θεότητος ξιος, δι τν ντολν δευσον…»

. Τί κουσε γιος ντώνιος στν κκλησία κα ποις λόγος συνεπρε τ συνείδηση το Πατροκοσμ;

. Λόγια συγκεκριμένα μέσα π τν γία Γραφ κα τ συγκεκριμένο ερ κείμενο.

. Ἐὰν τ παραπάνω ποτελον φόβο κα περβολή, τ σα λέγουν ο νεοορθόδοξοι, μεταπατερικο κα νεωτερίζοντες διδάσκαλοι κα θεολόγοι ποτελον θράσος νοίκειο πέναντι στ θεο λόγο. Ατ λα δν εναι περβολή. περβολ εναι κα σέβεια ν ρχεται κάποιος μ προϋποθέσεις ναρχης ρμηνείας, σως κα δεολογίας, κα ν θεολογε μ λευθεριότητα.

. Δυστυχς συνεχίζουν ο νεορθόδοξοι ν σπέρνουν τ ζιζάνια κα ν τονίζουν κραες θέσεις πο μπερδεύουν κα δν οκοδομον τος πιστούς. Προσπαθον ν ρμηνεύσουν μ τν νθρώπινη διάνοια κα προσπάθεια συχνά, χωρς σεβασμ στ ερ κείμενο. ξαπολύουν ρμηνευτικς ρουκέτες μ ποτέλεσμα ν ρωτον ν πάσ ελικρινεί λλ κα ν συγχύσει ο νθρωποι πο κονε: «Τώρα ατ στν πράξη πς λοποιονται κα μεταφράζονται;»!

«Τελικ ωνς τί ταν; Εναι γεγονός; πρέπει ν ννοήσουμε κάτι λλο;» Τ σημεον ων εναι «σημεον», δηλ. θαμα, τ ποο γινε κα προτυπώνει τν τριήμερη ταφ κα νάσταση το Κυρίου (Ματθ. ιβ´38-41).

. Βεβαίως τσι θ ρχίζουν ν συλλογίζονται ο νθρωποι, ν σπείρεις μέσα τους τ φυτ το ζιζανίου. « ταράσσων μως βαστάσει τ κρίμα» (Γαλ. ε´10).

δο κα συνέχεια:

. Πολς λόγος γίνεται κάποτε κάποτε κα γι τ γνωστό: «μαρτίαι γονέων παιδεύουσι τέκνα». σφαλς Θες δν δέχεται τν ννοια τς συλλογικς εθύνης κα τς κληρονομικς νοχς διότι «καστος περ αυτο δώσει λόγον» (Ρωμ. ιδ´ 12). Τί λέγει μως τ ερ κείμενο κριβς; Σ ποιά τέκνα βαρύνει εθύνη κα τν γονέων; Σ ατ πο συνεχίζουν τ δρόμο κείνων κα δν διαχωρίζουν μπρακτα τ θέση τους π ατούς. «γ γρ εμ Κύριος Θεός σου, Θες ζηλωτής, ποδιδος μαρτίας πατέρων π τέκνα, ως τρίτης κα τετάρτης γενες τος μισοσι με» (ξοδ. Κ´5), δήλ. σ ατ πο συνεχίζουν ν μ μισον. Διαφωτιστικώτατα κα σα λέγει κα Χριστς γι τν κληρονομικ εθύνη (Ματθ. κγ´2 9-33 & Λουκ. ια´ 47-51)

. Κάποιοι λέγουν τι τ Εαγγέλιο γι μς δν χει μαγικ χαρακτήρα, πως τ Κοράνιο. Χαρτ κα μελάνι εναι. Τ περιεχόμενο ξίζει. Νά, τ παίρνουμε κα τ πετμε κάτω. Σαφς, κα αρετικς βίβλους τς καμε κα κακέκτυπα στ τυπογραφεα τς Βίβλου τ πολτοποιομε. λλ ς μς πον ποιός γιος προέβη ν ψυχρ σ μία τέτοια νέργεια. π τ στιγμ πο χουμε παρτισμένη τν Βίβλο, τν περιβάλλουμε μ σεβασμ κα τιμή. Τν χουμε χρυσοποίκιλτη στν γ. Τράπεζα. Κάποιοι γιοι τ διάβαζαν γονατιστοί. Φεύγουν ο δαίμονες μόλις τν ντικρύσουν. «Σοφία! ρθοί !», κελεύει ερέας στ Μικρ Εσοδο. Ο διωκόμενοι ρθόδοξοι δελφοί μας το βορρ στ Σοβιετία τ διάβαζαν ελαβικ π τ ποσπάσματα το θεϊστικο τύπου. Δηλ. δν εναι τόσο πλ τ πράγματα.

. Τ τελευταα χρόνια κομε συνεχς: κκλησία δν διδάσκει θική… Κι μως… λη πιστολ το ακώβου κα πολλ παραγγέλματα τς π το ρους μιλίας κα τν πιστολν το Παύλου χουν θικ παραγγέλματα, δηλ. ποες ρετς πρέπει ν κοσμον τν χριστιανό, τν ερέα, τν πίσκοπο, τν πατέρα, τ γυναίκα… Τί εναι λα ατά, παρ ντολς πο διαμορφώνουν κα παράγουν θος κα συνήθειες καλές, σφαλς μ τ βοήθεια κα τ χάρη το Χριστο;

. στερα λέγουν τι λα πάγονται κα ξαρτνται π τν κοινότητα κα τν νορία πάρχουν μως κα τ μοναστήρια κα ο ναχωρητς κα ο στρατνες κα τ πλοα κα ο διάφοροι πνευματικο κα σοι προεφήτευον ξω τς παρεμβολς κα σοι ξόρκιζαν ξω π τν μάδα τν 12; Μ εμαστε πόλυτοι.

. Κα τ κορυφαο: «Τ γράμμα ποκτείννει κα τ πνεμα ζωοοποιε» (Β´ Κορ. γ´6). ραα, ποι γράμμα μως; Τ ερ γράμματα τς θείας διδασκαλίας τ «δυνάμενα σοφίσαι ες σωτηρίαν» (Β´ Τιμ. γ´15), πο φώτιζαν τν Τιμόθεο; χι βεβαίως. λλ τ γράμμα το νόμου. Δηλαδή: « διακονία το θανάτου ν γράμμασιν ντετυπωμένη ν λίθοις… διακονία τς κατακρίσεως (Β´ Κορ. γ´7,9) παλαιότητα το γράμματος» (Ρωμ. ζ´6).

Παραδείγματα «φονικο» γράμματος:

Τ Σάββατο δι τν νθρωπον (Ματθ. ιβ´ 1-8)

Τ σάββατον γαθοποισαι κακοποισαι; (Λουκ. ϛ´9)

Δαβδ τρώγει τος ρτους τς προθέσεως (Ματθ. ιβ´3)

Δν εσλθαν στ Πραιτώριο, «να μ μιανθσι» (ωάν. ιη´ 28)

Πόσες φορς ν συγχωρήσουμε, ρωτ Πέτρος (Μάτθ. ιη´ 22)

Δρα στος γονες στ ναό; (Ματθ. ιε´ 3-5)

Μοιχαλίδα κατ τν νόμον κα λιθοβολισμς (ωάν. η´ 7)

Ραββ λάλει μετ Σαμαρείτιδος δημόσια (ωάν. δ´ 27)

ς πομε κα κάτι τελευταο: Λέγει στν πρς Ρωμαίους Παλος, «ο δικαιωθήσεται ξ ργων νόμου πσα σρξ» (γ΄ 20). Κα στν πιστολήν του άκωβος λέγει: «δεξον μοι τν πίστιν σου κ τν ργων σου… Πίστις νευ ργων νεκρά στι» (ακ. β´20-26). Ποιά ργα; Ποα ργα εναι τ πρτα κα ποα ργα τ δεύτερα; Ο τυπικς διατάξεις το νόμου εναι τ πρτα; Τ δεύτερα εναι τ ργα γάπης, μετανοίας, πακος, εραποστολς, διακονίας, πίστεως..

. Συμπέρασμα μερικό: βαβυλώνεια αχμαλωσία τν θεολογικν μας πραγμάτων στν «θικισμό», πο συχν πικαλεται πίσκοπος τς Βορείου λλάδος, [δικός του λογισμς κα λόγος χωρς καμμι κκλησιαστικ συνοδικ ποδοχή, γκριση κα πήχηση] δν θ εναι τίποτε μπροστ στν αχμαλωσία τς θεολογίας στν «νεοορθοδοξία», στν «μεταπατερικ» θεολογία, στν σύγχρονο νικολαϊτισμ κα στν ριστερόστροφο θεολογικ στοχασμ τν τελευταίων χρόνων.

. Συμπέρασμα γενικό: «Πσα γραφ θεόπνευστος…, φέλιμος, χρήσιμη πρς διδασκαλίαν κα λοιπά…, (Β´ Τιμ. γ´ 16-17), λλ πρέπει ν «νοίξει Θες τν νον το συνιέναι τς γραφάς» (Λουκ. κδ´45). δο τ χρέος τς προσευχς κα τς μελέτης.

. πίμετρο: ν σατος τος δύσκολους καιρούς, που λα σχετικοποιονται, σύμβολα, ξίες, θεσμοί, σύνταγμα, θος, στορία, παράδοση, δικαιοσύνη, οκογένεια, χάσουμε κα τ θεμέλιο τς γίας Γραφς, τότε ντως χουμε κατεβε κα τ σχατο σημεο τς ποστασίας μας κα γίναμε «γενε μοιχαλίδα, πιστη κα διεστραμμένη» (Μάρκ. η´38, θ´19 & Μάτθ. ιϛ´ 4).

 

Πηγή: Κατάνυξις

Δεν ξεχνώ

ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ [1986 - 2016]: 30 Χρόνια από τήν ψήφιση…

Ιωάννης Θαλασσινός, Διευθυντής Π.Ε.ΦΙ.Π. 04-10-2017

Ποιός ἄραγε θυμᾶται τή θλιβερή ἐπέτειο τῆς ψήφισης, ἀπό τή Βουλή τῶν Ἑλλήνων, τοῦ ἐπαίσχυντου...

ΕΛΛΗΝΕΣ και ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ μποϊκοτάρετε τα προϊόντα εταιρειών που αφαιρούν…

Χριστιανική Εστία Λαμίας 03-10-2017

Οἱ μάσκες ἔπεσαν γιά ἀκόμα μιά φορά. Ἑταιρεῖες γνωστές στούς Ἕλληνες καταναλωτές ἀφαίρεσαν ἀπό τά...

Σύμφωνο Διαστροφικής Συμβίωσης

TIDEON 21-12-2015

Επιμένει να προκαλεί Θεό και ανθρώπους η ελληνική Κυβέρνηση, ψηφίζοντας στις 22 Δεκεμβρίου 2015 ως...

ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ: Δεν θα γίνω ευκολόπιστο θύμα!

Tideon 14-12-2015

Η Κυβέρνηση μας μίλησε για την «αναγκαιότητα» και για τα πλεονεκτήματα της «Κάρτας του Πολίτη»...

Η καταιγίδα των αντιδράσεων για το «αντιρατσιστικό»

TIDEON 27-08-2014

  Λαμβάνουν διαστάσεις καταιγισμού οι αντιδράσεις πλήθους φορέων και πολιτών για το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο το...

Δεν θα γίνω «δωρητής» οργάνων χωρίς να το θέλω! …

tideon.org 02-05-2013

  Kαταθέτουμε την αρνητική δήλωση μας προς τον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ). Ο νόμος αφήνει πολλά...

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές...

Tideon 31-12-2012

Ποια είναι η λύση αν πλήρωσες «τσουχτερές» τιμές στο Κυλικείο του Νοσοκομείου, του Αεροδρομίου, του...

Όχι, δεν θα φύγω

Νικόλαος Ἀνδρεαδάκης, ὁδηγός 03-04-2012

Εἶμαι νέος μὲ οἰκογένεια, ἔχω ὅλη τὴ ζωὴ μπροστά μου… Λόγῳ ἐπαγγέλματος ἔχω τὴ δυνατότητα...

ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων…

tideon 07-11-2011

  ΜΝΗΜΟΝΙΟ: Δεν ξεχνώ αυτούς που παρέδωσαν αμετάκλητα και άνευ όρων την ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ και έκαναν...

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ...;

ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ ... 15-02-2011

   Κατάλαβες τώρα ... γιατί σε λέγανε «εθνικιστή» όταν έλεγες πως αγαπάς την Πατρίδα σου;    Για να...

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου…

ΤΡΑΠΕΖΑ ΙΔΕΩΝ 25-12-2010

Τώρα πια γνωρίζω τους 10 τρόπους που τα ΜΜΕ μου κάνουν πλύση εγκεφάλου και πώς...