Στους χρόνους του Κυρίου η πιστοποίηση της κατάστασης της υγείας ενός ανθρώπου γινόταν από τους ιερείς. Ας θυμηθούμε την θεραπεία των δέκα λεπρών. Ο Κύριος μετά τη συνάντησή τους, τους προτρέπει να δείξουν τους εαυτούς τους στους ιερείς. Είναι φυσικό και λογικό, καθώς,κατά τεκμήριο, την εποχή εκείνη ήσαν τα πλέον μορφωμένα άτομα και πολλοί από αυτούς είχαν ευρύτερη παιδεία. Με την πάροδο των αιώνων, όπως ήταν φυσικό, η εκτίμηση της κατάστασης της υγείας του κάθε ανθρώπου περιήλθε στους φυσικούς λειτουργούς της,τους ιατρούς. Στις μέρες μας το ιατρικό πιστοποιητικό υγείας, αποτελεί το ισχυρότερο έγγραφο για την εκτίμηση της κατάστασης ενός ανθρώπου, όχι μόνο για το αν ζει, αλλά αν μπορεί να εργασθεί, να εκτελεί δικαιοπραξίες και γενικά αν μπορεί να θεωρείται ενεργό μέλος της κοινωνίας και μέχρι ποιο σημείο θεμελιώνει κάποια δικαιώματα. Έτσι λοιπόν, εύλογα κάποιος σύγχρονος αρνητής της Αναστάσεως,,θα μπορούσε,βασιζόμενος στην έλλειψη ιατρικής εκτίμησης να την αμφισβητήσει.
Όμως δεν θα μπορούσε η Θεία Οικονομία, να μην επιβεβαιώσει κατά τρόπο αδιαμφισβήτητο το γεγονός. Ο γιατρός είναι εκείνος, που πιστοποιεί την ζωή, την υγεία και τον θάνατο ενός ανθρώπου. Ο άνθρωπος γεννιέται και πεθαίνει με την υπογραφή ενός γιατρού. Εδώ, ένας γιατρός, πιστοποιεί με τρόπο που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, την Ανάσταση. Και ο γιατρός αυτός, δεν είναι άλλος, από τον Άγιο Απόστολο και Ευαγγελιστή Λουκά. Ο Ευαγγελιστής Λουκάς, μόνο τυχαία δεν επελέγη. Ανήκε, όπως και ο Κλεόπας, στην ομάδα των εβδομήκοντα. Επελέγη για την ιατρική του ιδιότητα.
Συνοδοιπορεί, μαζί με τον Κλεόπα και τον Κύριο, σε μία διαδρομή εξήντα σταδίων,δηλαδή δώδεκα χιλιομέτρων (Ομόνοια-Μαρούσι).Kαι δεν βαδίζει μόνος του για να έχει και μάρτυρα και να μη μπορεί κανένας να αμφισβητήσει τα γραφόμενά του. Και ο συνοδοιπόρος τους βαδίζει ακούραστος και με διάθεση για συζήτηση. Και τί συζήτηση… Να αναλύει τις γραφές, αρχίζοντας από τον Μωυσή και τους προφήτες. Και φθάνουν στους Εμμαούς. Και εκείνος,ακούραστος, τους λέει ότι θέλει να συνεχίσει. Και αυτοί, έχουν τόσο σαγηνευθεί από τα λόγια του, ώστε τον καλούν φορτικά (παρεβιάζοντο) να μείνει μαζί τους. Και όταν τους αποκαλύπτεται και χάνεται από εμπρός τους, δεν διστάζουν, μέσα τη νύκτα, να γυρίσουν πίσω στην Ιερουσαλήμ, για να αναφέρουν στους άλλους αποστόλους το γεγονός. Τίποτε πια δεν τους συγκρατεί.
Τι προκύπτει από την διήγηση του Ευαγγελιστού Λουκά; Ότι την «Μίαν των Σαββάτων» ο Κύριος ήταν απολύτως υγιής, με απέραντη διαύγεια πνεύματος, ώστε να διδάσκει, σε άριστη φυσική κατάσταση ώστε να οδοιπορεί τόσο μεγάλη απόσταση. Καμιά σχέση με τον βασανισμένο κατάδικο, ο οποίος χρειάζεται τη συνδρομή του Κυρηναίου για να φθάσει ζωντανός στον τόπο της εκτέλεσης. Καμία σχέση με τον κατάκριτο της Παρασκευής που «δεν είχε ουδέ είδος,ουδέ άλλος,το δε είδος του ην άτιμον παρά πάντας ανθρώπους». Και οι οφθαλμοί αυτών «εκρατούντο». Είναι αυτό που λέγει ο Απόστολος Παύλος : «εν τη Αναστάσει, πάντες αλλαγησόμεθα».
Και όλα αυτά, τα επιβεβαιώνει ο αυτόπτης ιατρός Λουκάς. Ολόκληρο το Ε΄ Εωθινό Ευαγγέλιο είναι από ιατρικής πλευράς, μια πληρέστατη ιατρική πραγματογνωμοσύνη, για την κατάσταση της υγείας του Κυρίου, το απομεσήμερο της Κυριακής, Της Μιας των Σαββάτων, της ημέρας της Αναστάσεως. Πνευματικά διαυγέστατος, ακμαιότατος, ακούραστος, με διάθεση επικοινωνίας, με την μοναδική Του ικανότητα να σαγηνεύει τους συνομιλητές του. Πληρέστατη περιγραφή της σωματικής και πνευματικής υγείας ενός προσώπου. Και μάλιστα από πρόσωπα, που μάλλον αρνητικά (ή στην καλύτερη περίπτωση με ιδιαίτερο σκεπτικισμό) διέκειντο προς το ενδεχόμενο της Αναστάσεως. Μπορεί να αμφισβητηθεί; Προσωπικά μας είναι αδύνατο. Τόσο αδύνατο, που μας προκαλεί επιτακτική την ανάγκη να του φωνάξουμε: «Μείνον μεθ’ ημών».
Σε όλους εκείνους που πιστεύουν στο Μέγα Θαύμα της Αναστάσεως του Κυρίου, δεν θα πρέπει να υπάρχει καμιά αμφιβολία για το μέλλον τους. Προφητεύεται και περιγράφεται από τον Άγιο Απόστολο Παύλο και σφραγίζει τη ζωή μας από τη στιγμή της κολυμβήθρας: «Ει ουν σύμφυτοι γεγόναμεν τω ομοιώματι του θανάτου Αυτού, αλλά και της Αναστάσεως εσόμεθα» (Αποστολικό ανάγνωσμα του μυστηρίου της βάπτισης Ρωμ στ. 5)
Βέβαια, αν κάποιοι αμφισβητίες, απαιτούν εξετάσεις DNA λυπούμαστε. Δεν θα μπορέσουμε να τους ικανοποιήσουμε. Δυστυχώς δεν υπάρχουν ακόμη επιστημονικές εξετάσεις για την πιστοποίηση της Θεότητας, της αφθαρσίας και της αθανασίας…
Νικόλαος Δ. Θαλασσινός
Χειρούργος Θώρακος
Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστήμιου
Δυτικής Αττικής