Διαμαρτύρονται για το Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης

Διαμαρτύρονται για το Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης

 Με το παρόν κείμενο θέλουμε να εκφράσουμε την έντονη διαμαρτυρία μας, την αγανάκτησή μας και την πλήρη αντίθεσή μας στο προωθούμενο από την Κυβέρνηση «Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης» με το οποίο επιχειρείται η νομοθετική κατοχύρωση της ελεύθερης συμβίωσης ετερόφυλων προσώπων. Με τον τρόπο αυτό επέρχεται ένα ακόμα ισχυρό πλήγμα κατά του θεσμού της οικογένειας.

Ο εκκλησιαστικός ορθόδοξος γάμος αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της ελληνορθόδοξης ταυτότητάς μας, του λαϊκού πολιτισμού, της κοινωνίας μας συνολικά Ο καθένας, πολύ δε περισσότερο η Εκκλησία, δεν μπορεί παρά να σέβεται τις επιλογές του καθενός πολίτη αυτής της χώρας.

Η καθιέρωση του πολιτικού γάμου ως προαιρετικού έδωσε τη δυνατότητα να δημιουργήσουν οικογένεια όσοι εκ πεποιθήσεως και για λόγους προσωπικής συνείδησης δεν θέλουν να συμμετέχουν υποχρεωτικά στον εκκλησιαστικό γάμο. Ουδείς αμφισβητεί, βεβαίως, ότι ο πολιτικός γάμος συνετέλεσε να λυθούν διάφορα προβλήματα που αφορούν στη συμβίωση και στη συνύπαρξη ετερόφυλων προσώπων, έστω και εκτός ευλογίας της Εκκλησίας. Δεν κατανοούμε όμως απ’ την πλευρά μας τι περισσότερο μπορεί να προσφέρει το λεγόμενο «Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης» και τι είδους σκοπιμότητες μπορεί να εξυπηρετεί πέραν του γεγονότος ότι αποτελεί μία ακόμα τορπίλη στα θεμέλια της ελληνικής οικογένειας, αυτής που εξακολουθεί να συνέχει σημαντικά το σύγχρονο κοινωνικό μας ιστό. Στην αρχή της αιτιολογικής έκθεσης του σχεδίου νόμου του Συμφώνου Ελεύθερης Συμβίωσης διαβάζουμε πως «η συμβίωση προσώπων διαφορετικού φύλου χωρίς γάμο αποτελεί εναλλακτικό μόρφωμα οικογένειας που εμφανίζεται στις σημερινές κοινωνίες με μεγαλύτερη συχνότητα από ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν». Γιατί πρέπει συνεπώς η Πολιτεία να… ευλογήσει και να νομιμοποιήσει την χωρίς οποιαδήποτε μορφή γάμου συμβίωση, όταν ούτε από την Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλλεται υποχρεωτικά; Μόνο και μόνο γιατί η ελεύθερη συμβίωση υφίσταται πλέον σαν γεγονός κοινωνικό; Εν τοιαύτη περιπτώσει, επειδή η διαφθορά στον ευρύτερο δημόσιο, και όχι μόνο, τομέα,  εμφανίζεται με πολύ μεγάλη συχνότητα τότε γιατί η Πολιτεία να μη μεριμνήσει για τη νομιμοποίησή της; Και αν, κατά το Υπουργείο Δικαιοσύνης, με το Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης γίνεται λιγότερο ελεύθερη η συμβίωση, άραγε τι λόγους έχουν να την ακολουθήσουν όσοι όντως θέλουν – και είναι δικαίωμά τους – ελεύθερα να συμβιώνουν; Μήπως, λοιπόν, είναι δικαιολογημένοι οι φόβοι ότι το Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης είναι ο προθάλαμος για τη νομιμοποίηση της συμβίωσης των ομοφυλοφίλων, οι οποίοι πασχίζουν παντί τρόπω να καταστήσουν νόμιμη την άνομη συνύπαρξή τους; Άραγε, τί διαμηνύει σήμερα στα νιάτα της Ελλάδας το Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης; Μήπως σημαίνει ότι χαλαρά μπορείτε να συμβιώνετε και πολύ πιο χαλαρά μπορείτε να χωρίζετε αφού για τον χωρισμό είναι αρκετή η μονομερής και μόνο συμβολαιογραφική δήλωση του ενός εκ των δύο συντρόφων; Έτσι αμβλύνονται τα ήθη, χαλαρώνουν οι δεσμοί της οικογένειας και ο καθένας μπορεί να ζει και να πορεύεται με μόνο κριτήριο μια συμπεριφορά αποθέωσης του εγώ σε βάρος του εσύ, του εμείς σε βάρος των άλλων. Ελπίζουμε πως ο Υπουργός Δικαιοσύνης δεν θα κωφεύσει στην έκκλησή μας να αποσύρει το νομοσχέδιο. Σε κάθε περίπτωση όμως παρακαλούμε τη σεπτή Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος να ενημερώσει σχετικά το πλήρωμα της Εκκλησίας. 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΘΕΟΛΟΓΩΝ - ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ 

ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ «Ο ΕΛΕΗΜΩΝ Ο ΣΑΜΑΡΕΙΤΗΣ» 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΓΟΝΕΩΝ «Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ» (Γ.Ε.Χ.Α.) – ΤΜΗΜΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ 

ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ «Ο ΑΓΙΟΣ ΒΗΣΣΑΡΙΩΝ» 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ «ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ» 

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ Ν.ΤΡΙΚΑΛΩΝ 

ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ «Ο ΑΓΙΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΟΣ».